| Глава 7 |
1 |
А относно това, що ми писахте: Добре е човек да се не докосва до жена. |
2 |
Но, за да се избягват блудодеянията, нека всеки мъж има своя си жена, и всяка жена да има свой мъж. |
3 |
Мъжът нека има с жената дължимото към нея сношение; подобно и жената с мъжа. |
4 |
Жената не владее своето тяло, а мъжът; така и мъжът не владее своето тяло, а жената. |
5 |
Не лишавайте един друг от съпружеско сношение, освен ако бъде по съгласие за малко време, за да се предавате на молитва, и пак бъдете заедно, да не би сатана да ви изкушава чрез вашата невъзможност да се въздържате. |
6 |
Но, това казвам, като позволение, а не като заповед. |
7 |
Обаче, бих желал всичките човеци да бъдат какъвто съм аз. Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак. |
8 |
А на неженените и вдовците казвам: Добро е за тях, ако си останат такива, какъвто съм и аз. |
9 |
Но, ако не могат да се въздържат, нека се женят, защото по-добре е да се женят, отколкото да се разжегват. |
10 |
А на жените заръчвам, и то не аз, но Господ: Жена да не оставя мъжа си; |
11 |
(но ако го остави, нека остане неомъжена, или нека се помири с мъжа си;) и мъж да не напуща жена си. |
12 |
А на другите казвам аз, не Господ: Ако някой брат има невярваща жена, и тя е съгласна да живее с него, да не я напуща. |
13 |
И жена, която има невярващ мъж, и той е съгласен да живее с нея, да не напуща мъжа си. |
14 |
Защото невярващият мъж се освещава чрез жената, и невярващата жена се освещава чрез брата, своя мъж; инак чедата ви щяха да бъдат нечисти, а сега са свети. |
15 |
Но, ако невярващият напусне, нека напусне; в такива случаи братът или сестрата не са поробени на брачния закон. Бог, обаче, ни е призвал към мир. |
16 |
Защото отгде знаеш жено, дали не ще спасиш мъжа си? или отгде знаеш мъжо, дали не ще спасиш жена си? |
17 |
Само нека всеки постъпва така, както Господ му е отделил сили, и всеки, както Бог го е призовал; и така заръчвам по всичките църкви. |
18 |
Обрязан ли е бил призован някой във вярата, да не крие обрязването. Необрязан ли е бил някой призован, да се не обрязва. |
19 |
Обрязването е нищо, и необрязването е нищо, но важното е пазенето на Божиите заповеди. |
20 |
Всеки нека си остава в това звание, в което е бил призван във вярата. |
21 |
В положение на роб ли си бил призован? да те не е грижа, (но ако можеш и свободен да станеш, по-добре използувай случая); |
22 |
защото, който е бил призован в Господа като роб, е свободен човек на Господа; така и който е бил призован като свободен човек, е роб на Христа. |
23 |
С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци. |
24 |
Братя, всеки в каквото е бил призован във вярата, в него нека си остане с Бога. |
25 |
Относно девиците нямам заповед от Господа; но давам мнение като един, който е получил милост от Господа да бъде верен. |
26 |
И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за доброто, че е добре за човека така да остане както си е . |
27 |
Вързан ли си в жена? не търси развързване. Отвързан ли си от жена? не търси жена. |
28 |
Но, ако се и ожениш, не съгрешаваш; и девица, ако се омъжи, не съгрешава; но такива ще имат житейски скърби, а пък аз ви жаля. |
29 |
Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат; |
30 |
и които плачат, като че не плачат; които се радват; като че не се радват; които купуват, като че нищо не притежават; |
31 |
и които си служат със света, като че не са преданни на него: защото сегашното състояние(Гръцки: Образът ) на тоя свят преминава. |
32 |
А аз желая вие да бъдете безгрижни. Нежененият се грижи за това, което е Господно, как да угажда на Господа; |
33 |
а жененият се грижи за това, което е световно, как да угажда на жена си. |
34 |
Тъй също има разлика между жена и девица. Неомъжената се грижи за това, което е Господно, за да бъде света и в тяло и в дух; а омъжената се грижи за това, което е световно, как да угажда на мъжа си . |
35 |
И това казвам за вашата собствена полза, не да ви държа с оглавник, но заради благоприличието, и за да служите на Господа без отвличане на ума. |
36 |
Пак, ако някой мисли, че постъпва неприлично към дъщеря си девица, ако й е минала цветущата възраст, и ако трябва така да стане, нека прави каквото ще; не съгрешава, нека се женят. |
37 |
Но който стои твърдо в сърцето си, и не бива принуден, но има власт да изпълни волята си, и е решил в сърцето си да държи дъщеря си девицата неомъжена, ще направи добре. |
38 |
Така щото, който омъжи дъщеря си девицата добре прави; а който я не омъжи, ще направи по-добре |
39 |
Жената е вързана до когато е жив мъжът й; но ако мъжът умре, свободна е да се омъжи за когото ще, само в Господа. |
40 |
Но, по моето мнение, по-щастлива е, ако си остане така; а мисля, че и аз имам Божия Дух. |