| Глава 3 |
1 |
Тогава, какво предимство има юдеинът? или каква полза има от обрязването? |
2 |
Много във всяко отношение, а първо, защото на юдеите се повериха Божествените писания. |
3 |
Понеже, ако някои бяха без вяра, що от това? тяхното неверие ще унищожи ли Божията вярност? |
4 |
Да не бъде! но Бог нека бъде признат за верен, а всеки човек лъжлив, според както е писано: – "За да се оправдаеш в думите Си, И да победиш, когато се съдиш". |
5 |
Но ако нашата неправда изтъква Божията правда, що има да кажем? Несправедлив ли е Бог, когато нанася гняв? (По човешки говоря). |
6 |
Да не бъде! понеже тогава как Бог ще съди света? |
7 |
Обаче, казваш ти, ако с моята невярност Божията вярност стане по-явна, за Неговата слава, то защо и аз, въпреки това, да бъда осъждан като грешник? |
8 |
И защо да не вършим зло, за да дойде добро? (както някои клеветнически твърдят, че ние така говорим). На такива осъждането е справедливо. |
9 |
Тогава що следва? Имаме ли ние някакво предимство над езичниците? Никак; защото вече обвинихме юдеи и гърци, че те всички са под грях. |
10 |
Както е писано: – "Няма праведен ни един; |
11 |
Няма никой разумен, Няма кой да търси Бога. |
12 |
Всички се отклониха, заедно се развратиха; Няма кой да прави добро, няма ни един". |
13 |
"Гроб отворен е гърлото им; С езиците си ласкаят". "Аспидова отрова има под устните им" |
14 |
"Техните уста са пълни с клевета и горест". |
15 |
"Нозете им бързат да проливат кръв; |
16 |
Опустошение и разорение има в пътищата им; |
17 |
И те не знаят пътя на мира", |
18 |
"Пред очите им няма страх от Бога". |
19 |
А знам, че каквото казва законът, казва го за ония, които са под закона; за да се затулят устата на всекиго, и цял свят да се доведе под съдбата на Бога. |
20 |
Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха, |
21 |
А сега и независимо от закон се яви правдата от Бога, за която свидетелствуват законът и пророците, |
22 |
сиреч правдата от Бога, чрез вяра в Исус Христа, за всички [и на всички], които вярват; защото няма разликат |
23 |
Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога, |
24 |
а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса, |
25 |
Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра. Това стори за да покаже правдата Си в прощаване на греховете извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше, – |
26 |
за да покаже, казвам правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен и че оправдава този, който вярвя в Исуса. |
27 |
И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли? Не, но чрез закона на вярата. |
28 |
И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона. |
29 |
Или Бог е Бог само на юдеите, а не и на езичниците? Да, и на езичниците е. |
30 |
Понеже същият Бог ще оправдае обрязаните от вяра и необрязаните чрез вяра. |
31 |
Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! но утвърждаваме закона. |